Az évadzáró Raid of the Championsra pedig hozzánk jönnek majd az olasz versenyzők. A nemzeti értékelés mellett az Italian Baja az Európa- és Világkupa résztvevőit is várja, előbbiben 10 magyar autó, utóbbiban pedig 5 hazai legénység áll rajthoz.
A magyar bajnokságban indulók 273 kilométer szelektív szakaszon száguldanak majd végig, nagyrészt kavicsos terepen. A versenyközpont és a szervizpark Pordenoneban a Fieraban kap helyet, mely a tavalyi versennyel ellentétben, idén fedett területen várja csapatokat, valamint a pódium ceremónia is itt kerül lebonyolításra. Ez a hőség és a napsütés tekintetében kellemes hír a versenyzőknek, hiszen a Baja alatt 30-35 fok körüli forróság tombol majd Olaszországban.
A verseny előtti bemelegítésre a shakedown-on lesz lehetőség, amely a múlt évvel megegyező pályán zajlik majd. A prológon is lesznek ismerős részek, míg a pénteki szakasz egy teljesen új, korábban még sosem használt területen és pályán fog futni. Az 50 kilométer hosszú szelektív útvonala nagy eséllyel több településen is keresztül megy, így törésekre és sebesség korlátozó zónákra lehet számítani. Izgalmas részekben sem lesz hiány, az erdei utakat azonban itt sem érinthetik a gyorsok, így ezeket kikerülve autózik majd a mezőny.
„Érdekes lesz a szakasz, úgy gondolom, hogy lesznek benne jó kanyargós részek és egyenesek is, a vizet viszont itt egyáltalán nem érintjük.” – mondta Garamvölgyi Zoltán.
A szombati pályán korábbi klasszikusokból összeollózott részekkel találkozhatnak a versenyzők, melyek már a folyót és a folyómedret is keresztezik. Ezeken a részeken a versenyzőknek fel kell készülniük a hegyekből lefolyó és az autóba becsapódó jeges vízre. A szőlővidék mellett, a régi, jól bevált Rauscedo ugrató is visszatér, a hosszú pályát pedig egy neutralizáló, tankoló zóna vágja ketté.
Az olasz pálya egyedi vonása az óriási ritmusváltások, amire rá kell éreznie a versenyzőknek. Míg helyenként csúcs sebességet lehet megautózni az apró kavicsos murván, máshol hirtelen mellkasig érő vízben kell átjutni az egyik partról a másikra.
„Ahogy belehajtasz folyóba a 7 fokos hideg víz rendkívül nagyot tud ütni. A tavalyi tapasztalatok után kimondhatjuk, hogy a hosszú szombati gyorsot nem lehet végig csinálni esőruha nélkül, mert a hegyből lefolyó víz rendkívül hideg. Ott nagyon nem lennék se 1000 fokos turbó, se szíj… Ezeken a folyóátkeléseken mindenki próbál teli gázzal átmenni, majd átpattogni a vízen, de 30-40 méteren nem lehet végig fennmaradni. Nem lesz túl hosszú a táv, de a pálya sem lesz könnyű, a korábbi években a versenyzőket és az autókat is megviselte a terep.” – nyilatkozta Garamvölgyi Zoltán.
Adott a lehetőség, hogy az Európa-vagy a Világkupa mezőnyében induló, a magyar bajnokságban is résztvevő versenyzők a hazai bajnokságban is értékelve legyenek. Azok, akik az Európa- vagy a Világkupában is indulnak, a magyar pontszerzés kapcsán vállaltak egy kis kockázatot, hiszen mindkét nap egy gyorssal hosszabb versenyt mennek – a szabályok azonban figyelembe veszik ezt az eltérést.
„Olyan megállapodás kötődött a szakági bizottságon belül, hogy csak azokat a szakaszokat fogják a magyar értékelésben figyelembe venni az Európa Kupában menőknek is, amit a magyar mezőny nemzetiként is teljesít. Előre lefektettük a szabályokat, így fel vagyunk készülve rá, hogy a magyar bajnoki és az EK versenyt együtt tudjuk értékelni.” – mondta a szervezőbizottság vezetője.
Július 3-5-ig elrajtol a magyar bajnokság 3. fordulója Pordenone-ban, melyet augusztus 14-16-ig a HunGarian Baja követ majd Várpalotán.